Jag lever

Så, nu ska jag ta mig i kragen och berätta lite om resan hit. Ett par bilder ska väl också få plats då bilddagboken tar typ en kvart (!) innan man får upp en bild. Jobbar på det, nätet fungerar inte överallt här så man får leta efter de bästa platserna!

Resan
Gick bra, verkligen! Jag är imponerad då allting klaffade och jag kände mig som pappa i den "rajsleaderroll" jag fick ta på mig ;) Heathroad gick som en dans all packning fanns på plats när vi kom till nairobi. Natten på planet var dock en mardröm, ni som känner mig kan föreställa er, det var mörkt, meningen var sömn, jag ville hem och resultatet var allt annat än utvilad. Lovisa tar nog dock priset av trötthet, hon skakade igår eftermiddag. Men nu, andra dagen känns det helt okej. Med en dag i taget och positiva tankar. Än är det för tidigt för att uttrycka sig med några större åsikter.

Skolan
Jättefin, dock skulle det bli lite stängre med regler och dylikt med tiden, eftersom jag inte tycker speciellt mycket om att tvingas göra saker och ting får vi väl se vad jag tycker om den saken, känns inte som om valmöjligheterna är de största.

Folket
Mycket trevligt. Majoriteten är oss Örebroare och 08or (varav en från Danderyds gymnasium, haha) vidare Skåniingar, uppsalare och ett par stycken Göteborgare. 50 gymnasieelever.

Vädret
Minus där måste erkännas, när vi landade i Nairobi igår morse var det 14 grader, men det är "vinter" här nu och värmen kommer i September.Oktober. Mitt på dagen är det dock varmare och vi glider i linne.

Poolen
Änsålänge iskall!!  (kom tillbaka i september)



Kommentarer
Postat av: Evyyy

åh, vad bra ni verkar ha det :D

2008-08-27 @ 20:10:26
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/
Postat av: Boo

Haha, livet i Afrika har precis börjat! Njut av det, sen får du fan inte sticka nån mer stans! <3

2008-08-27 @ 23:43:37
Postat av: HS3A

Vi saknar er redan! Kom hem!



...



...



Nerå, stanna. Men vi saknar er verkligen och vi hoppas att ni ska ha det underbart därnere! Skicka lite hälsningar då och då och massa bilder!



HS3A, gm Isak

2008-08-28 @ 08:10:14
Postat av: Syster yster

Härligt att höra att ni mår bra och att resan gick smärtfritt.

Haha, blev du förvånad över att andra länder också har vinter? Sötis!

Ha det så bra du bara kan och skriv ofta som en kofta.

Pussar från Stockholm

2008-08-28 @ 09:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0