Torsdag idag

Idag hade vi vår första lektion, svenska B för att vara exakt. Vi får vara i en liten mobbad grupp för alla de som har haft skolor som läser kurser parallellt, saker och ting ska lösas, läsas och pusslas ihop. Kom nyss hem från Junkshens Nakkomat, ett köpcenter där vi köper det nödvändigaste. Vi fikade på Java, köpte upp oss på melon och Emma laddade med kex och bananchips. Knäckebröd letar vi fortfarande efter, får se när den lyckan når oss men jag börjar verkligen tro att det ligger ett beroende som grund till suget efter havre! Kanske är det en influens av all den havrekli jag snodde av hästarna och stoppade i mig som liten.


På Lördag är det aktivitetsdag tillsammans med den Holländska skolan, det finns nämligen ungar ända från barnsben som springer runt här, varav en del av dem är från Holland. Lagledare behövdes och gissa vem som var först till kvarn? ;) Elevråd behövs tydligen också så småningom... får väl se om jag åker dit på det med.

Nu är i alla fall "team Elephants" med mig i spetsen redo för en tuff kamp på Lördag eftermiddag!


Dagens lärdom:

"Jambo" = "Hej"

" Mo sori" = Jag mår bra 


Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jambo, Mamma här, känns bättre att säga Jamba än Tjabba, när man nu ska försöka sig på en lite ungdomlig approatch. Har som du vet lite dåliga erfarenheter av det senare. Skönt att höra att du har det bra. Hoppas det går bra för "team elefanths" - känns som ett tungt namn, så det går nog bra för er. Trivs Findus? Vitis och Brumme saknar honom. Jag kommer att följa din blogg. Ha det bra Puss och kram, vi hörs.

2008-08-28 @ 20:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0