Att bli polis eller att inte bli lapplisa

Ja jag skulle vilja bli polis, men man vill ju helst inte bli den som människor avskyr, Poliskvinnan som står bakom en djup kurva och gömmer sig, för att sen, när du oskyldigt svänger in på gatan där hon står, höja sin vänstra arm,  vinka in dig till vägkansten lite nonchalanat med handen och slutligen stega fram och skriva en böter på 4000 spänn!!

Med ett mycket belåtet leende på läpparna.



Detta hände oss i Torsdags när vi var nere på stan i vårat gamla charmtroll.

Det var jag, mamma, wille och Anton- bör nämnas att ingen av oss bar säkerhetsbälte. Polismannen steg ut i vägen, sträckte upp vänster arm, vinkade nonchalant med handen och gav oss en böter på 2500, respektive 1500 pix! 2500 var för Anton eftersom han är mindreårig, 1500 var för mamma herself. Wille och jag hade turligt nog lyckats dra på oss bälte fort som fasen!
Tacka gud för det.  

Efter lite om och men, kvinnlighet och charmerande ord fick vi dock tillsammans ner priset till 2500, den snälle mannen bjöd på mamms böter.

Sånt där känns ju jobbigt, det är så fuktansvärt onödiga pengar, dessutom var det tydligen den nationella böterveckan denna vecka (......)    -jag säger inget så har jag inget ont sagt.

Låt oss istället hälsa alla bliister att använda säkerthetsbältet, det är ju den "nationella böterveckan "denna vecka och Norapolisen är på hugget!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Haha. Utan poliser skulle samhället ej fungera, men du får väl hålla ut tills jag kommer :) Mig kan du nog charmna av dina böter lätt! :D Puss!

2008-02-24 @ 14:50:11
URL: http://josephinelofborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0