Livets frågor och dess ev. lösningar, vad vet jag..

Det är många som frågar mig hur jag orkar,
och hur jag hinner.
Mitt liv är fyllt av saker, värre i dåtid är i nutid,och ville jag skulle jag kunna fylla det ytterligare.

Svaret skulle kanske kunna landa någonstans mellan prestationsångest och vilja. För att inte tala om envisheten..
Jag vill väldigt mycket, kanske vissa gånger för mycket. Man ska hinna med skolan och samtidigt ha ett liv värt att leva. Man ska agera vuxet och moget, och på samma gång hinna vara barn och leva livet. Festa och kunna komma till skolan en måndag och känna att "Jesus Kristus, jag skulle ha stannat hemma!" på samma gång som man flitigt ska plugga och skaffa sig betyget att leva och göra sin framtida karriär på. Du ska vara perfekt, plugga och vara en bra elev i skolan samtigt som du ska vara perfekt, cool och hinna socialitetet på helgerna. Detta ska du hinna med samtigt som du hemma är en god dotter som städar ditt rum och plockar ur diskmaskinen 3-4 gånger i veckan.

Anyway. Jag gör mitt bästa, i sexan fick vi i uppgift att översätta en dikt på engelska. Den där dikten satte sig fast i mig och trots att det var länge sen finns den fortfarande kvar i mitt huvud.
Den där dikten blev någon slags vägledning för mig. Den är ganska lång men jag lovar er, den är värd varenda sekund ni ger den.

If I knew it would be the last time that I'd see you fall asleep,

I would tuck you more tightly and pray the lord your soul to keep.


If I knew it would be the last time that I see you walk out the door,

I would give you a hug and a kiss, and then call you back for one more.


If I knew it would be the last time I'd hear your voice lift up in praise.

I would videotape each action and word so I could play them back, day after day.


If I knew it would be the last time I could spare an extra minute,

To stop and say "I Love You" instead of assuming you would know I do.

  

If I knew it would be the last time I would be there to share your day,

Well I'm sure you'll have so many more, so I can let just this one slip away.


For surely there's always tomorrow to make up an overnight,

And we always get a second chance to make everything just right.


There will always be another day to say "I Love You",

And certainly there's another chance to say our "anything I can do?"


But just in case I might be wrong and today is all I get.

I'd like to say how much I love you and I hope we never forget.


Tomorrow is not promised to anyone, young or old alike,

And today may be the last chance you get to hold your loved one tight.


So if you're waiting for tomorrow why not do it today?

For if tomorrow never comes you'll surely regret the day.


That you didn't take extra time for a hug, a smile or a kiss,

And you were too busy to grant someone, that turned out to be there one last wish.


So hold your loved ones close today and whisper in there ear,

Tell them how much you love them and that you'll always hold them dear.


Take time to say "I'm sorry", "Please forgive me", "Thank you", or "It's ok".

And if  tomorrow never comes...you'll have no regrets about today.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Just nu har jag en
header tävling på min blogg, var med och tävla om du vill :)

2008-02-17 @ 22:12:46
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0