Kvällstid


Bra knepigt det där.
En känsla av att vara ensamast i hela världen,
som om det aldrig ska bli ljust igen
och som om magsjuka skulle smyga sig över mig medans jag ligger där och vrider mig.
_____________________________
_____________________________________

Jag kunde inte sova inatt.. det händer ibland.
Och varje gång blir jag mer och mer nojig över mina fyra månader på andra sidan jorden.

Jag är helt slut i huvudet och alla de tankar som gömmer sig därinne.
Jag är trött på att jobba
Jag är trött på att jag inte kan ligga och göra igenting på stranden dagarna i ända.
Jag är trött på att vara rädd för att bli sjuk
Jag är trött på att jag inte kan sova
Jag är trött på att folk beter sig illa
Och jag är trött på att behöva ta ansvar, tjäna egna pengar och ta kloka beslut.

Dessutom är jag nu ganska trött i kroppen, har varit ute på stigarna i skogen. Känns bra. Skönt. Samtidigt som jag skulle kunna springa en mil till.

___________
_____________________

Helst av allt vill jag bara krypa upp bredvid dig, inte göra någonting alls och bara låta världen vara.
Jag behöver inte så mycket mer, en grillad majs då och då kanske...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0