Utnyttja läget

Lokaliseringen är 47an, Nora
Tiden runt 23.00
Anledningen är vädret ute och mina minimala jeansskjorts som inte värmde mina spiror för fem ruttna korvöre

Jag, Emelie och Fredrik (Norsken) infinner oss på pizzerian. F langar fram kortet för att nödköpa en pizza, en anledning till lite värme.

Då kommer jag med idén som blev kvällens glödlampa, som den skickliga och idérika Askerlundare jag är kommer jag med dealen...

Jag : Jag har en idé, vi gör såhär. Ni bjuder på en pizza idag, och Vi bjuder på en Noraglass imorn! (pekar på Emelie som jag vet jobbar idag)
(
Hade testat detta redan dagen innan hos naturgodiskillen, pappbägare mot godispåse, ett riktigt kap om ni frågar mig)

Det var minsan ingenting de sa nej till inte, jobbar man som glassare så gäller det ju att utnyttja sina referenser. Sen om det var glassen som gjorde delaen, eller jeansskjortsen... det är ju skitsamma!
Pizza as pizza!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0