Mamma, lilla mor

Sådär ja, nu har lugnet infunnit sig och mörkret är inte längre min fiende. Mamma är hemkommen och jag ligger nerbäddad i sängen balnd fina lakan men datorn och K på msn i högsta hugg. Jag menar, kan man inte fixa´t live så gör man väl så gott man kan!

Måste nog erkänna att jag är en riktig mammagris. Mår alltid mycket bättre när jag vet att mamma är med på noterna och jag kan sova tryggare när jag vet att mamma finns där om en mardröm sätter in.
Jag har en teori om att innerst inne är man kanske inte så stor som man kan tyckas känna sig många gånger¨.
Ena stunden kan man känna sig så himla stor och skulle minsan klara en egen lägenhet, eget liv, val och vägar att gå helt på egen hand... sekunden senare sitter man där, tittar på Beck och blänger avundsjukt på hunden som tryggt och varmt ligger uppkrupen i mammas knä. Lägenhet? -visst!, det skulle nog inte vara något större problem, jag har ju hört människor som överlevt på havregrynsgröt och överkryddade omeletter förr! Det vore en baggis! Men samtidigt slår det mig, det slår mig att jag aldrig skulle klara av att gå vägar och besluta om större val helt på egen hand. Utan mamma vore jag minst i världen.

Nåväl.. nog om känsloladdade morsgris-inlägg

Imorn är det alltså Sälen som står på listan. Matsäcken är packad, skidorna står vid dörren och bussen kommer och hämtar oss "lantisar" klockan fem!  Att ställa väckarklockan på 03.40 tar emot, det måste jag medge. Är hemma vid halv nio imornkväll, hoppas på en massa bilder att ladda upp och visa er då! :)

Börjar så smått bli klar med nya designen nu oxå.. lite småjusteringar bara, funderar på att byta header-bilden..
Vad tycker ni?

S

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Header-bilden är fin baby :)
Hoppas du har det kul imorrn

2008-03-02 @ 21:52:50
URL: http://kristoferfromholt.blogg.se
Postat av: Anonym

Snygginbild! :D:D Ha det guuld imorrn!

2008-03-02 @ 22:02:29
Postat av: Malin

Jag tycker du ska byta headerbild. Det passar dig inte att se så sammanbiten ut.
Puss

2008-03-03 @ 16:16:28
Postat av: Josephine

Jag håller med Malin. Visa ditt rätta jag, dvs :DDDDD
Se upp i backen, tusen håll i nacken! puss!

2008-03-03 @ 17:06:24
URL: http://josephinelofborg.blogg.se
Postat av: Evylyn

Btw så var det jag som skrev "Snygginbild! :D:D Ha det guuld imorrn!" :) Puss evyyy

2008-03-04 @ 16:27:29
URL: http://evylynpettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0