Den mörkare sidan av Kenya

Nu har jag vi varit här ett tag och man ser inte bara poolen och palmerna.
Var ute och sprang med Isabelle och några till i onsdags...

Vi kutade förbi Kibera, ett av kenyas största slummområden.
Vi var på ett köpcenter idag, när vi skulle tillbaka till bussen var det en väldigt fattig man som följde med hela vägen fram och nästan in i bussen. Han bad om pengar och mat, tiggde och bad. Precis när vi skulle åka gjorde jag misstaget att möta hans blick, allting man läser i skolan känns ju så overkligt. Någonting på andra sidan jorden, vilket det faktiskt är, men när man är här blir det istället overkligt nära, helt plötsligt kan jag  faktiskt tom. ta på det.

Bara en sådan sak som att masajernas kossor har pucklar på ryggen, precis som kameler..
men egentligen, om man tänker en gång till, är det ju självklart, de får inget vatten så då förvarar de den lilla mängd de har.

Men skulle jag någonsin ha tänkt på en sådan sak i Sverige?

Kommentarer
Postat av: Syster

Ja... visst är verkligheten skrämmande men spännande?

Ta vara på den här chansen att se och uppleva andra världar, det kommer du bära med dig jämt.

Men var försiktig för fan. Spring inte omkring i slummen. Eller... ni kanske springer ifrån allt läskigt förstås.

NJut och upptäck och låt dig skrämmas lite för att få tankar är mitt tips.

Puss och Kram

2008-09-04 @ 22:49:03
Postat av: TT

"Den mörka sidan av Kenya", rätt roligt faktist. Är du den ljusa sidan? :-)

2008-09-04 @ 23:22:41
URL: http://tonysegen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Usch.. Det är inte kul att se den sidan, men hoppas att det positiva är mer en det negativa.



Kram, Sofia

2008-09-05 @ 12:03:55
URL: http://sofiavernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0