Get used to it

Tror att det är det bästa man kan göra. Att bara glida med i kulturen, be their friend liksom, jävlas tillbaka, härja och ta det mesta med en nypa salt.

Vi var på Massajmarknaden idag, määängder av saker och ännu mera tjat. "Hey sister, let me show you"! "Sister over here"! "Sister, how are you today"? "Sister.. sister.. "!  Har nog aldrig haft så många syskon, någonsin!

Var med om en hel del saker som leva i minnet ett bra tag framöver. Emmas kropp var väldigt poppis och en kille, väldigt trevlig, inte sliskig eller så även om hans samtalsämne var aningen överraskande. Han berättade nämligen om, inte bara han kenyanska ex, utan om bra mycket mer om henne än man bör berätta för en förskräckt student från sverige. Enligt honom var hon mest bara tjock, hungrig och arg Men Emma däremot! och svenskar i allmänhet, talade han om för mig, hade en sån "nice and soft body"  Efter att ha berättat "hemligheten" som han kallade det,  i vad det var vi åt berättade han att han skulle ta med sig Emma och visa upp henne för hans mamma. Vi asgarvade åt hela situationen och knallade vidare för att två sekunder senare bli påhoppade av en skoförsäljare. Han envisades med att byta sandalerna jag hade på fötterna till två par av hans skor.

Situation efter situation.. efter en timme började jag se det roliga i det. Att pruta, jävlas, byta mina toffsar och kläder mot alla möjliga saker (Familjen, ni kan ju börja skriva önskesistan!) kommer vara min speciallité i December.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0