Hallå!

Igårkväll regnade det, ordentliga mängder, morfar, din vattenmätare skulle bli överfylld innom loppet av 30 min. (När jag var liten var det alltid ett nöje att efter vaje oväder förväntansfullt kika ner i morfars vattenmätare för att se efter om det fanns några nya rekord. Om jag inte missminner mig så var det den där killen Kronblom som stod vid den, hahah, han är allt bra go, min morfar! ) Fick idag min förklaring till detta, för mig, så egendomliga femomen. Det är vintern som håller på att gå över till sommar, och ingen för tidig regnperiod som jag först trodde. Men jodå, sommar var det ja, och visst börjar grundbrännan lägga sig, dagen pigment är aningen guldig med bikininärken, om än väldigt otydliga sådanna. Still, bikinimärken. Och viktiga sådanna.

Idag hade jag sovmorgon, började med psykologi klockan 11.00 (10.00 svensk tid) vidare till lunch, FN-kunskap för att sen glassa en timme vid poolen innan det var dags att röra på fläsket. Varje tisdag är det friskis och svettisgympa här, väldigt mysigt när man kan göra det utomhus. Imorgon är det mer aktiviteter, jag ska bla. Yoga! Det du mamma, så vi kan utföra lite afrikansk Yoga hemma framför TVn eller hallonbuskarna!

Till helgen ska vi campa, upp på ännu högre höjder (bevare mig väl!), ett par stenkast från ekvatorn, "Get together" kallas det visst, hade möte om det idag och det talades om ett besök i en skola för att se hur de har det där. Talades även  om kalla nätter, dåligt med duschvatten och så var det visst nått elefantstaket som skulle sättas upp för att skilja de vilda elefanterna från våra små, säkerligen iskalla fyrmammatält och lägereldar.
Kan nog bli en lärorik helg.
Vidare uppdates!


All min kärlek och en speciell kram till Morfar! :)



Kommentarer
Postat av: Marty

Åh! Det låter som ni har det jätte mysigt ju :) JAg måste medge att jag är aningen avundsjuk på dig saris.

2008-09-03 @ 12:10:54
URL: http://martinadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0