Sjukling..

                                                            
Nu har det drabbat även mig. Det är som på dagis efter sommarlovet, när alla ungar kommer tillbaka och bacillerna fröjdas bland alla nya kroppar. Min hals gör ont och huvudet dunkar, mindre nu efter 3 koppar te och en liter vatten, men fortfarande, att ut och springa eller fira av ett friskis-pass är det inte frågan om denna vecka. Vilken gör mig rasande och rastlös.

Det är många som är sjuklingar här nu för tiden, vissa mer än andra. Men jag går ut hårt med C-vitamin i form av apelsiner, halstabletter och te, visserligen utan honung eftersom det råder brist på det. Men jag är fast besluten om att bli bra, helgen står snart för dörren och det vankas utgång, twice! Ewan fyller ju på fredag och vi firar från vårat hörn av jorden, inhandlas ska både partyhattar och sådana där små som rullas ut och piper när man blåser i dem. Vad kallas sådana ? Har alltid undrat.

På fredagkväll är vi bortbjudna till "Rektorn och svensklärarinnan" som våra boardingföräldrar så fint benämner det. Kareoke (stavningen - än en sak jag länge fundarat över) och mat. För att sedan söka vidare äventyr i det afrikanska samhället. Även lördag är en dag full av förväntan, hoppas nu bara på ett tillfrisknande.

Och jag hoppas verkligen att turen är på min sida!


Kommentarer
Postat av: Josephine

Krya på dig gullan! :)

2008-09-16 @ 17:36:00
URL: http://josen.devote.se
Postat av: Martina

Jag har också alltid funderat över vad "dom där små små rullas ut och piper när man blåser i dom" egentligen heter!! :O



Tåls att kollas upp, jag har nytta av ordet ganska ofta kan jag lov!

2008-09-16 @ 21:58:11
URL: http://martinadanielsson.blogg.se/
Postat av: Evylyn

Bejbi! Kolla din mobil! <33<3

2008-09-16 @ 22:34:09
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0