What if three years is left?

Det flyger förbi en örn fem meter utanför mitt fönster och jag funderar över lunchens diskussioner. Under 1990-talet var det en stam som var fullstädigt övrtygade om att jordens undergång skulle inträffa 1998. När klockan slog 00.00 drack alla människor i den stammen ur en giftbägare och hela stammen dog ut. Otur kan man ju tycka nu när vi sitter här, 10 år senare, med livet i behåll.

Men, det finns även ett folk som i alla tider haft rätt angående världshändeleser och större väderkatastrofer. Enligt deras beräkningar kommer jorden att gå under exakt den 23 December 2012.

Tänk om vi har tre år kvar här på jorden, hur skulle ni då tillbringa era dagar?


Nej nu ska jag försöka ge mig på det här med personporträtt.... pust och stön.

Kommentarer
Postat av: Martina

Dan innan julafton!!!! :O Bara två julaftonar kvar.. oh my!

2008-09-10 @ 12:15:35
URL: http://martinadanielsson.blogg.se/
Postat av: Syster

Vilken folkslag är det?



Jag skulle resa omkring varannan månad och uppleva andra ställen, överallt på hela jorden. Och vara hemma med familj och vänner varannan månad.



Jag skulle absolut inte ta livet av mig dagen innan, det vore ju ballt att uppleva undergången. (de där sekunderna innan man då dör eller hur nu folk tror att det ska gå till?)



Undra vad de gör, som är övertygade om att det bara är fyra år kvar...



Puss på dig.

2008-09-10 @ 12:17:21
Postat av: Josephine

Haha, då skulle jag börja leva lite mer som du Sara! Verkligen göra ALLT spontant och helst allt på en gång. Miss you!

2008-09-10 @ 15:17:29
URL: http://josen.devote.se
Postat av: Moa L

MEN FY! nu fick jag panik!

2008-09-10 @ 18:36:56
Postat av: Evylyn

Det första jag skulle göra var att åka ner och hämta hem dig, låsa in dig i ett skyddsrum och stå med k-pist utanför och skydda dig. Sen då och då skulle jag ta mig en kopp kaffe för att inte somna. Förmodligen. ;D

2008-09-10 @ 22:22:20
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag har insett misstaget i min ekvation, vi har ju faktiskt 4 jukaftonar kvar :) Vi kan pusta ut gumman, vi hinner skaffa mycket nödvändigt under dom åren :)

2008-09-11 @ 14:08:12
URL: http://martinadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0